Als u inlogt als cursist, krijgt u toegang tot de downloads die u nodig heeft voor de cursus. Log in met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat u tijdens de 1e bijeenkomst gekregen heeft.
Als u inlogt omdat u een code per e-mail heeft ontvangen, krijgt u toegang tot uw bestelde instructiemateriaal. Log in met de gebruikersnaam en het wachtwoord uit de e-mail.
Let op! U heeft het programma Adobe Acrobat Reader nodig om onze downloads te kunnen openen. Klik hier om de nieuwste versie van Adobe Acrobat Reader te downloaden.
GRATIS rekenoefening
|
Andere oefeningen: |
Schrijf u in voor de nieuwsbrief (5x per jaar) en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van het rekenprogramma Met Sprongen Vooruit!
Algemene voorwaarden
Begrippen
Cursus: Een cursus bestaat uit drie of vier cursusbijeenkomsten van 2,5 uur en 7,5 uur praktijkoefeningen per bijeenkomst. Het cursusmateriaal bestaat uit een rekenspellenboek, een cursusmap en downloads. De cursist houdt toegang tot de downloads met de cursuscode en wachtwoord tot in ieder geval zes maanden na de eerste bijeenkomst.
Cursusbijeenkomst: 2,5 uur op gastlocatie verzorgd door een gecertificeerde opleider.
Basiscursus is de eerste cursus voor een specifieke doelgroep 1&2, 3&4, 5&6 of 7&8. Vereiste voorkennis is een afgeronde PABO.
Vervolgcursus biedt verdere verdieping in de leerlijn. Na het volgen van deze cursus heeft de cursist voldoende kennis en vaardigheid om het volledige onderwijs vorm te geven in Met Sprongen Vooruit. De basiscursus is als voorkennis nodig om de vervolgcursus te kunnen volgen
Gastlocatie: de cursusbijeenkomsten vinden meestal plaats op scholen of locaties van een onderwijsstichting, waar een of meer van de cursisten werkzaam zijn. De cursist of contactpersoon kan aangeven dat de school zich als gastlocatie aanbiedt.
Opleider Met Sprongen Vooruit is een gecertificeerde rekenspecialist die jaarlijks bijgeschoold en geëvalueerd wordt.
Inschrijving: een contactpersoon schrijft zichzelf of collega’s in via de website of via een e-mail aan info@JulieMenneInstituut.nl met de volledige naam, e-mailadres en telefoonnummer van alle cursisten, de gewenste cursussoort, locatie en data.
Rekenmateriaal is zorgvuldig samengesteld om het onderwijs verder te ondersteunen. In de kisten en ladekasten is per materiaalsoort minimaal één oefenles of spel uitgewerkt in de handleiding. U kunt het rekenmateriaal bestellen in onze webshop.
Klachtenprocedure
Een klacht wordt altijd vertrouwelijk behandeld. Op een klacht wordt binnen 5 werkdagen gereageerd. Als er een langere tijd nodig is om onderzoek te doen, moet degene die de klacht heeft ingebracht, hiervan op de hoogte gesteld worden. Het eventuele uitstel wordt toegelicht en er wordt een indicatie afgegeven wanneer wij verwachten dat uitsluitsel gegeven kan worden. Het Julie Menne Instituut zal er alles aan doen om een klacht op te lossen naar ieders tevredenheid. Mochten beide partijen er echter niet uitkomen, dan is het mogelijk in beroep te gaan bij een onafhankelijke derde: Elsa Berentzen-Ferguson (Customer Success Manager bij Google Cloud). Het oordeel van deze onafhankelijke derde is voor Het Julie Menne Instituut bindend. Eventuele consequenties worden door het instituut snel afgehandeld. Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd en voor de duur van twee jaar bewaard.
U bent niet tevreden met de cursus. In het geval van een klacht over de inhoud van de cursus geeft u dit aan bij de opleider. Als de klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, kunt u contact opnemen met kantoor. Bij klachten over de cursuslocatie of de organisatie kunt u contact opnemen met kantoor op 035 70 70 091 of via info@JulieMenneInstituut.nl.
Cursussen
De contactpersoon schrijft zichzelf of collega’s via de website of via een e-mail aan info@JulieMenneInstituut.nl in voor een cursus. Het is de verantwoordelijkheid van de inschrijver om de juiste gegevens van de cursisten door te geven. Een inschrijving geldt als de aankoop van een cursusplaats in een specifieke cursus.
Na inschrijving volgt een bevestiging van deze bestelling/inschrijving aan de contactpersoon per mail, een uitnodiging aan de ingeschreven cursist en een factuur. De contactpersoon is zelf verantwoordelijk voor de inschrijving, aanwezigheid van de cursist en dat de financiële administratie van de stichting de factuur voldoet.
Een inschrijving voor deelname aan een cursus van Met Sprongen Vooruit is persoonlijk en geregistreerd op naam. Tot een week voor aanvang van de cursus kan de naam van een cursist nog wijzigen. Dit kan telefonisch op 035 70 70 091 of per e-mail via info@JulieMenneInstituut.nl. Na een week voor aanvang van de cursus en tijdens de cursus is de plaats niet meer overdraagbaar.
Bij uitzondering kan het zijn dat deelname niet aangekondigd was of dat een cursus op school plaatsvindt en een cursist werkzaam op deze gastschool toestemming heeft de cursus te volgen. De school ontvangt dan een factuur van het Julie Menne Instituut met de door de cursist op de presentielijst ingevulde gegevens.
Wij streven ernaar om een maand voordat de cursus begint, de opgegeven cursisten op hun opgegeven e-mailadres te berichten over de definitieve data van de bijeenkomsten en het adres van de cursuslocatie. Mocht dit door overmacht, zoals een pandemie, niet lukken, dan houden wij ons het recht voor om cursusdata door te schuiven. De andere cursusdata blijven zoveel mogelijk staan.
De cursus gaat door bij minimaal 10 deelnemers. Kan een cursus vanwege te weinig aanmeldingen niet doorgaan, dan ontvangt de cursist hier tijdig bericht van. De cursist ontvangt een voorstel voor een alternatieve cursus in de regio met data en tijden van ons. Indien dit niet past, kunt u ons telefonisch bereiken voor de best passende oplossing. U kunt er ook voor kiezen om tegen het eerder betaalde tarief het volgende schooljaar een cursus te volgen.
Bewaarde inschrijvingen kunnen alleen in hetzelfde schooljaar en het daarop volgende schooljaar worden gebruikt.
Bedenktijd
Na inschrijving voor een cursus via de website, geldt een bedenktijd van 14 dagen. De bedenktijd stopt uiterlijk op de dag van de aanvang van de cursus.
Annuleringsvoorwaarden
Bij annuleren binnen een maand voordat de cursus begint, kunt u uw plaats wel aan iemand anders overdragen. U dient dit per e-mail aan te geven een week voor aanvang van de cursus. U kunt geen bedrag terugvorderen.
Overmacht waardoor een cursus niet door kan gaan
In het geval van overmacht, doet het team van Met Sprongen Vooruit er alles aan om vervangende data voor een cursus aan te bieden. Mocht u voor een of meer van de nieuw geplande data verhinderd zijn, dan kunt u contact opnemen met het kantoor. Doordat er sprake is van overmacht kunt u geen aanspraak maken op de annuleringsvoorwaarden, maar kunt u wel gebruik maken van de mogelijkheid een collega te sturen of de cursussoort te wijzigen.
Mogelijkheid om een bijeenkomst in te halen:
Indien u één bijeenkomst mist, kunt u deze bij een andere cursus inhalen. De administratiekosten hiervoor bedragen 35,- euro. Als u hiervan gebruik wilt maken, kunt u dit via de site boeken en ontvangt u hiervoor een factuur.
In het geval dat een cursus verschoven wordt (bijvoorbeeld door ziekte van de opleider) en u verhinderd blijkt op die tijd/datum, dan kunt u deze bijeenkomst kosteloos inhalen. U kunt dit aangeven in een e-mail aan info@juliemenneinstituut.nl
Bestellingen
Als u via onze webshop rekenmaterialen bestelt, ontvangt de opgegeven contactpersoon na bestelling een factuur per e-mail. Na ontvangst van de betaling ontvangt de contactpersoon een bevestiging per e-mail.
Bestellingen worden verstuurd nadat de betaling door ons ontvangen is. Binnen 3 werkdagen na betaling wordt uw bestelde rekenmateriaal verzonden naar het door u opgegeven afleveradres, tenzij het rekenmateriaal niet op voorraad is of dit in de vakantieperiode valt. Als het rekenmateriaal niet op voorraad is, ontvangt de contactpersoon binnen enkele dagen bericht hiervan.
Tijdens schoolvakanties verzenden wij niet.
De besteller is zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste contactgegevens voor de facturatie en het juiste afleveradres. Als de bestelling niet goed ontvangen wordt, is dat niet de verantwoordelijkheid van het Julie Menne Instituut.
Het wettelijk herroepingsrecht voor consumenten is niet van toepassing op zakelijk bestelde producten. Met consumenten wordt bedoeld natuurlijke personen die handelen voor doeleinden die buiten een bedrijfs- of beroepsactiviteit vallen.
Blijkt het rekenmateriaal bij ontvangst niet het door u bestelde product te zijn, dan verzoeken wij u binnen 2 werkdagen na ontvangst telefonisch contact met ons op te nemen. U kunt het niet door u bestelde product alleen retourneren in overleg met het Julie Menne Instituut, in de originele en onbeschadigde verpakking. Wij sturen dan een koerier die het product komt ophalen.
Beschadigd materiaal
Het is ons doel om het duurzame rekenmateriaal in goede staat bij elke school te leveren. Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, dan kunt u tot 14 dagen na ontvangst het kantoor bellen of mailen met foto’s van de beschadiging. Afhankelijk van de schade zoeken wij samen met u een passende oplossing. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling om het rekenmateriaal met de post terug te sturen.
Acties
Tijdens actieperiodes kunt u gebruik maken van verstrekte kortingscodes. Om deze korting te verzilveren moet u deze zelf invoeren. U kunt achteraf geen aanspraak maken op een gemiste korting op uw bestelling of inschrijving op cursussen.
U kunt maximaal één kortingscode gelijktijdig gebruiken. U kunt deze kortingscode onbeperkt gebruiken tijdens de actieperiode.
Gebruik van concepten, werkbladen, downloads en oefenlessen
Op al het materiaal geldt het intellectuele eigendom van het instituut. De gebruikte, vervaardigde en uitgegeven materialen mogen niet worden vermenigvuldigd, niet worden vervreemd van de eigenaar of de naam van de eigenaar en niet uit het verband worden gehaald. Het mag tevens niet worden gebruikt als lesmateriaal zonder toestemming van het instituut.
Dit geldt voor al het materiaal, zoals downloads, kopieerbladen, oefenlessen en andere concepten van het reken-wiskundeprogramma Met Sprongen Vooruit. Het doel van dit materiaal is om u te ondersteunen uw eigen onderwijs vorm te geven. Het is niet toegestaan dit materiaal voor andere doeleinden in te zetten, te kopiëren of te verspreiden dan voor uw eigen onderwijs. Bij twijfel neemt u contact op met kantoor.
Privacy beleid
Het Julie Menne Instituut hanteert een strikt privacy beleid en heeft dit aangepast aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) wetgeving. Wij nemen deze wet uiterst serieus en gaan zorgvuldig om met persoonlijke informatie van interne medewerkers, klanten, cursisten en toeleveranciers.
Alle informatie van of over de klant of de deelnemer die het instituut verneemt of observeert is voor haar management, docenten of medewerkers vertrouwelijk en zal vertrouwelijk worden behandeld. Vertrouwelijk is als de deelnemer of de klant dit heeft meegedeeld of dat als uit de informatie blijkt dat het om vertrouwelijke zakelijke of persoonlijke informatie gaat.
Toestemming van de klant
Alle (persoonlijke) gegevens die verzameld worden via orders, website, aanvraagformulieren of op andere manieren, worden vrijwillig verkregen. Verder verzamelt het Julie Menne Instituut geen persoonlijke gegevens van de klant.
Verzamelde gegevens
Het Julie Menne Instituut verzamelt alleen gegevens die nodig zijn om de klant te informeren over een cursus of bestelling van rekenmaterialen. Dit houdt in dat enkel informatie zoals de naam van de klant met werk-e-mailadres en de schooladresgegevens nodig zijn. Het geven van een mobiel nummer is daarbij niet verplicht. Wij verzamelen geen geboortedata, geen privégegevens en geen bankgegevens. Voor de nieuwsbrief gebruiken we slechts een naam en een e-mailadres die vrijwillig aan het Julie Menne Instituut worden verstrekt.
Verwerkersovereenkomsten
Voor het verzenden van de rekenmaterialen delen wij gegevens (schoolnaam, naam contactpersoon, adres en e-mailadres) met distributiecentra. Wij hebben met deze distributiecentra een verwerkersovereenkomst afgesloten.
Gebruik van gegevens
Voor cursusinformatie: De verzamelde gegevens van de cursist worden enkel gebruikt om een maand voordat de cursus start de cursuslocatie door te geven tot maximaal een maand nadat de cursus is afgesloten om het certificaat op te sturen.
Voor nieuwsbrief: Oud-cursisten, klanten, toeleveranciers, schooldirecteuren, etc. die vrijwillig hun gegevens hebben achtergelaten, krijgen vijf keer per jaar een niet gepersonaliseerde nieuwsbrief zodat zij op de hoogte kunnen blijven van nieuwe cursussen, materialen en aanbiedingen. Uiteraard hebben zij de mogelijkheid zich hiervoor af te melden.
Voor acquisitiemails: Oud-cursisten, klanten, toeleveranciers, schooldirecteuren, etc. die vrijwillig hun gegevens hebben achtergelaten, ontvangen vijf keer per jaar een e-mail met het cursusaanbod in hun regio. Ook hier geldt dat men zich hiervoor af kan melden.
Opslag gegevens
De verzamelde gegevens worden opgeslagen in een eigen relatiebeheersysteem. Dit systeem is streng beveiligd. De gegevens zullen op geen enkele manier beschikbaar worden gesteld aan derden. Ze zullen niet worden uitgeleend, verhuurd of verkocht, noch op een andere manier openbaar worden gemaakt.
Gegevens wijzigen/inzien
In elke e-mail en nieuwsbrief staat een link waarmee de klant zichzelf kan afmelden voor de e-mailcommunicatie vanuit het Julie Menne Instituut. De klant heeft te allen tijde het recht op inzicht in zijn of haar gegevens. Op verzoek zal het Julie Menne Instituut de gegevens direct veranderen of verwijderen. Hiervoor kunt u telefonisch of per mail contact met ons opnemen.
Contact
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan contact op via onderstaande gegevens:
Julie Menne Instituut B.V.
Acacialaan 6
3741 WC Baarn
info@JulieMenneInstituut.nl
035 70 70 091
Wijzigen en aanpassingen in de algemene voorwaarden worden regelmatig door het Julie Menne Instituut doorgevoerd. Deze pagina is voor het laatst aangepast op 03 april 2024.
Het Julie Menne Instituut hanteert een strikt privacy beleid en heeft dit aangepast aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) wetgeving. Wij nemen deze wet uiterst serieus en gaan zorgvuldig om met persoonlijke informatie van interne medewerkers, klanten en toeleveranciers.
Toestemming van de klant
Alle (persoonlijke) gegevens die verzameld worden via orders, website, aanvraagformulieren of op andere manieren, worden vrijwillig verkregen. Verder verzamelt het instituut geen persoonlijke gegevens van de klant.
Verzamelde gegevens
Het Julie Menne Instituut verzamelt alleen gegevens die nodig zijn om de klant te informeren over een cursus of bestelling van rekenmaterialen of een certificaat te kunnen blijven downloaden.
Dit houdt in dat enkel informatie zoals de naam van de klant met werk-e-mailadres en de schooladresgegevens nodig zijn. Het geven van een mobiel nummer is niet verplicht, maar maakt het informeren van cursisten snel en eenvoudig. Wij verzamelen geen geboortedata, geen privégegevens en geen bankgegevens. Voor de nieuwsbrief gebruiken we slechts een naam en een e-mailadres die vrijwillig aan het Julie Menne Instituut worden verstrekt.
Verwerkersovereenkomsten
Voor het verzenden van de rekenmaterialen delen wij gegevens (schoolnaam, naam contactpersoon, adres en e-mailadres) met distributiecentra. Wij hebben met deze distributiecentra een verwerkersovereenkomst afgesloten.
Gebruik van gegevens
voor cursusinformatie: De verzamelde gegevens van de cursist worden enkel gebruikt om een maand voordat de cursus start de cursuslocatie door te geven en om de cursist de gelegenheid te blijven geven om een certificaat te kunnen downloaden.
voor nieuwsbrief: mensen die vrijwillig hun gegevens bij ons hebben achtergelaten, krijgen vijf keer per jaar een niet gepersonaliseerde nieuwsbrief zodat zij op de hoogte kunnen blijven van nieuwe cursussen, materialen en aanbiedingen. Zij kunnen zich via de link uitschrijven.
voor acquisitiemails: mensen die vrijwillig hun gegevens hebben achtergelaten, ontvangen vijf keer per jaar een e-mail met het cursusaanbod in hun regio. Ook hier geldt dat men zich hiervoor af kan melden.
Opslag gegevens
De verzamelde gegevens worden opgeslagen in een eigen relatiebeheersysteem. Dit systeem is streng beveiligd. De gegevens zullen op geen enkele manier beschikbaar worden gesteld aan derden. Ze zullen niet worden uitgeleend, verhuurd of verkocht, noch op een andere manier openbaar worden gemaakt.
Gegevens wijzigen/inzien
In elke e-mail en nieuwsbrief staat een link waarmee de klant zichzelf kan afmelden voor de e-mailcommunicatie vanuit het Julie Menne Instituut. De klant heeft te allen tijde het recht op inzicht in zijn of haar gegevens. Op verzoek zal het Julie Menne Instituut de gegevens direct veranderen of verwijderen. Hiervoor kunt u telefonisch of per mail contact met ons opnemen.
Contact
Heeft u vragen of opmerkingen over ons privacy beleid? Neem dan contact op via onderstaande gegevens:
Julie Menne Instituut BV
T.a.v. afd. planning
Acacialaan 6
3741 WC Baarn
info@menne-instituut.nl
035-7070091
Wijzigen en aanpassingen van dit privacy beleid worden regelmatig door het Julie Menne Instituut doorgevoerd. Deze pagina is voor het laatst aangepast op 28 februari 2023.
De cursus wordt bij u op school gegeven! Geen reistijd en u weet zeker waar het is! Wij kiezen voor elke cursusplaats een school die het meest centraal ligt voor de deelnemers en een ruimte. Een maand voorafgaand aan de eerste bijeenkomst proberen wij contact met u op te nemen om alles af te stemmen.
Een half uur voor aanvang van de bijeenkomst vangt iemand van de school de opleider op. De opleider heeft deze tijd nodig om zich voor te bereiden, de materialen klaar te leggen en de apparatuur te testen. Na afloop van de bijeenkomst heeft de opleider ook een half uur nodig om op te ruimen en alles weer terug te plaatsen.
De cursusruimte is een lokaal of andere ruimte waar 25 volwassenen op normale stoelen kunnen zitten. Bij voorkeur zijn er ook tafels waar de cursist de cursusmaterialen op kan leggen.
Er is een digibord of beamer. Tijdens de korte pauze koffie/thee verzorgt de gastlocatie koffie/thee in kannen of is er een apparaat waar de cursisten dit zelf kunnen pakken.
Wij waarderen uw gastvrijheid een echt Met Sprongen Vooruit gastschoolcadeautje én een vergoeding van €20 per bijeenkomst voor de koffie en de thee. U kunt na afloop van de laatste bijeenkomst een factuur per e-mail sturen voor deze vergoeding.
Deze website maakt gebruik van cookies, o.a. voor het verbeteren van de bruikbaarheid. Wanneer u deze website verder gebruikt, gaat u hiermee akkoord.